Serie
Se hvor materialet er henne
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.362
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Barnet i overgangen (Barnets forestillinger om skolestart ; En god skolestart begynder i børnehaven ; Barnets møde med skolen ; En udviklingsmodel for overgangen til skolen) ; Overgangspædagogik (Det lovpligtige samarbejde mellem dagtilbud og skole ; Hvad er overgangspædagogik? ; Opvækstmiljøer - et økologisk system ; Narrativitet og udvikling ; Overskridende narrative begivenheder) ; Et professionsperspektiv på samarbejdet om skolestart (Luhmanns teori om det funktionsopdelte samfund ; Magt og autonomi i det tværprofessionelle samarbejde ; Samarbejde i grænselandet ; Samlende figur for tværprofessionelt samarbejde)
ISBN
9788750041542
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2014)
Omfang
165 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2014-05-01
Fagbladet folkeskolen online, 2014-05-01Lektørudtalelse
Aktuel og interessant udgivelse om det vigtige samarbejde mellem børnehave, SFO og skole ved overgangen fra dagtilbud til skole. Bogen giver de professionelle faggrupper, som arbejder med denne overgang, relevant viden og værktøjer til at løfte denne opgave bedst muligt